Hé Roodkapje waar ga je heen?

Dag allemaal,

Afgelopen week zijn we van start gegaan rond Roodkapje. Isabeau vertelde in de poppenhoek het verhaal aan anderen kleuters. De kleuters lagen aan haar lippen. Ze waren helemaal mee met het verhaal. Ze vertelde het dan ook met enorm veel inlevingsvermogen. Hierna speelden ze het verhaal na. We merkte dat het zo aansprak bij de anderen dat ik hiermee van start wouden gaan als een thema.

Wat vreemd, toen we maandagmorgen de gang in wandelde, stond Roodkapje voor de deur. Het was juf Stephanie die zich had verkleed als Roodkapje. We mochten nog niet binnen in de klas. Roodkapje vertelde ons dat als we de deur open deden, we in het sprookjesbos terecht kwamen.
Op de deur hing een grote boomhut en alle vriendjes van de klas zaten erin.
Ze wisten haar heel wat te vertellen over sprookjes en welke personages er allemaal in meedoen.

Roodkapje had dit dikke sprookjesboek meegebracht. We mochten eens voelen hoe zwaar het was, amai!
10808106_10205262535024689_38899232_n
We hadden het erover of sprookjes ook in het echt konden gebeuren. We waren het eens, dit waren gewoon mooie verhalen.
Vervolgens begon Roodkapje het verhaal te vertellen en werden de vriendjes uitgenodigd in de klas. Die was helemaal veranderd. Er liep een pad doorheen de klas, er stond een boom en alle tafels waren aan de kant geschoven. En de stoeltjes? Die stonden klaar in rijtjes. Ooooh ja! En in de poppenkamer stond een echt groot bed. 10735743_10205262507824009_132378042_n  10660816_10205262493703656_1167312708_n         10814184_10205262502983888_1691485026_n10799492_10205262503103891_1960902884_n      10799758_10205262509584053_1278855697_n      10805053_10205262507744007_839449601_n        10805064_10205262493623654_837536768_n        10807988_10205262503023889_1142897619_n

Zo speelden Juf Stephanie, Juf Lore, Juf Marleen en Hanna (de handpop van juf Stephanie) toneel voor de kleuters. Juf Marleen was de wolf, Juf Lore de jager en speelde met de Hanna en juf Stephanie was Roodkapje. Ze gingen er helemaal in op. Alessio riep uit volle macht op Roodkapje dat ze moest komen helpen. Hij vond het echt erg.
Gien , Julia en Isabeau vertelden dat ze de wolf heel eng vonden en dat ze er zelfs een beetje bang van hadden. Utku en Mehmet-Ali zaten met open ogen te kijken.
Na de voorstelling genoten we samen van sprookjeskoekjes die Roodkapje had meegebracht uit het sprookjesbos.
DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA

In de turnles hebben we ook tik- en verstopspelletjes gespeeld. De wolf wou Roodkapje pakken en de jager wou de wolf pakken. Spannend!

Juf Stephanie had een gezelschapsspelletje gemaakt rond roodkapje. Van kurkenstoppen had ze een roodkapje, een blauwkapje, een geelkapje en een groenkapje gemaakt. Maar ook een wolf, een jager en een eekhoorntje. De vriendjes moesten proberen hun mandje met boodschappen zo snel mogelijk vol proberen te krijgen. Dan mochten ze pas naar het huisje van oma vertrekken. Kwamen ze de wolf tegen, moesten ze snel terug vluchten naar de start. Kwamen ze jager tegen, hadden ze geluk want die zou je heel hard beschermen. Het eekhoorntje kwam boodschappen uit je mandje pikken terwijl je van het pad afging en bloemen ging plukken. Dit hebben ze verschillende keren deze week gespeeld. Ze konden de regels goed onthouden omdat deze visueel waren gemaakt met de mannetjes en met het verhaal te maken hadden. Soufiane was helemaal gek van de wolf.
DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA

Juf Stephanie is in de herfstvakantie ook aan de slag gegaan met naald en draad. Ze heeft ook de verkleedkleren gemaakt in miniformaat van de kleuters. Zo gingen ze zelf heel de week door aan de slag in de poppenhoek. Hun fantasie kwam er helemaal tot leven.
10754971_10205262523584403_343948338_n        10799457_10205262520744332_1846157511_n     10799852_10205262511464100_63009400_n       10805065_10205262520544327_1657590541_n        10799814_10205262511424099_1987418534_n     10812048_10205262525744457_1483786636_n10814388_10205262521904361_1007287425_n        DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA
DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA
DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA
DIGITAL CAMERA

Luca kwam bloemetjes brengen voor Omaatje Isabeau.
DIGITAL CAMERA           DIGITAL CAMERA
Knappe wolf en een knap Roodkapje!
DIGITAL CAMERA
Jager Alessio kwam deze twee omaatjes pilletjes brengen om snel te genezen.
10656168_10205262521864360_176787256_n
Omaatje Emma had precies echt bang van de wolf!
10814220_10205262521944362_2074709341_n

Bij Julie was vooral het liedje in de smaak gevallen. Ze bleef het maar steeds opnieuw zingen en over het pad huppelen. Zoals een echt Roodkapje!
DIGITAL CAMERA           DIGITAL CAMERA

Ook Isabeau huppelde vrolijk over het pad.
DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA

Omdat het soms zoeken was, waar de kleren ergens verstopt zaten op de kapstok, maakten we kaartjes. Zo was ieder haakje van de kapstok voor een personage.
961355_10205262531464600_1542536242_n

Ssssssstttt! Stil zijn! Er slaapt iemand in het bed van oma. Oepsss… dat zijn Alessio, Kiara, Isabeau en Jill!
10754984_10205262523944412_9529875_n            10814186_10205262523824409_1189304228_n
Nu liggen ze rustig te slapen maar deze deugenieten vonden het geweldig om onder het laken een hutje te maken. Eén en al gegiechel!

Er werd ook veel gespeeld met deze knuffels. De oma en Roodkapje konden echt in de buik van de wolf gestoken worden. De buik van de wolf kon dan ook weer open gedaan worden om ze er terug uit te redden.
967859_10205262531584603_1939501755_n            DIGITAL CAMERA

Echte Roodkapjes met Roodkapjes
DIGITAL CAMERA             DIGITAL CAMERA

Bloemisten hebben we ook in onze klas. Er zijn deze week enorm veel boeketjes gemaakt met de bloemetjes die naast het pad stonden. Luca heeft een heel tijdje zijn boeketje met blinkende oogjes zitten bekijken. Emma had een boeketje gemaakt en ze kwam me vragen of ik met haar wou trouwen. Uiteraard heb ik JA gezegd. Ze wou heel erg graag trouwen. Daarom maakten we met zilverpapier de trouwringen.

974746_10205262511344097_1754196003_n        10811820_10205262509624054_8613326_n            10814133_10205262509704056_1135048420_n

DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA

We maakten ook zelf nog bloemetjes op verschillende manieren.
DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA               DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERADIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA

Dinsdag hielden we een rode dag.
Het was REUZE leuk dat jullie allemaal rode kleren hadden aangedaan en zoveel rode spullen hadden meegebracht. Kleuters van kop tot teen in het rood, rode strikjes in de haren en op de schoenen, kleuters met rode kapjes en mandjes, mama’s die speciaal terug naar huis gingen voor rode kleren te halen… Wauw! Waarvoor grote dank!!! Onze kring kleurde ineens helemaal rood. Je voelde de samenhorigheid. En bij het binnenkomen kleurde de klas al meteen rood.
DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA

Ons pad werd vandaag al een beetje smaller en kreeg een andere vorm. Dit was al iets moeilijker om goed op het pad te blijven.
DIGITAL CAMERA

We leerden het volgende liedje aan:
JAGER:
Zeg roodkapje, waar ga je heen
Zo alleen, zo alleen
Zeg Roodkapje waar ga je heen
Zo alleen

ROODKAPJE:
Ik ga bij grootmoeder koekjes brengen
In het bos, in het bos
Ik ga bij grootmoeder koekjes brengen
In het bos

JAGER:
In het bos zijn de wilde dieren
In het bos, in het bos
In het bos zijn de wilde dieren
In het bos

ROODKAPJE:
Ben niet bang voor de wilde dieren
In het bos, in het bos
Ben niet bang voor de wilde dieren
In het bos

JAGER:
Pas maar op daar komt de wolf
Pas maar op, pas maar op
Pas maar op daar komt de wolf
Pas maar op

ROODKAPJE:
‘k ben toch niet bang voor de boze wolf
Ben niet bang, ben niet bang
Ben niet bang voor de boze wolf
Ben niet bang

WOLF:
‘k zal eens zien of jij niet bang bent,
zal eens zien, zal eens zien
‘k zal eens zien of jij niet bang bent,
‘k zal eens zien!

JAGER:
Nu is Roodkapje gevangen
’t is te laat, ’t is te laat
Nu is Roodkapje gevangen
’t is te laat

WOLF:
Maar toen werd de wolf zo moe
Oogjes toe, oogjes toe
Maar toen werd de wolf zo moe
Oogjes toe

ROODKAPJE:
Roodkapje die liep toen weg
Dat is pech, dat is pech
Roodkapje die liep toen weg
Dat is pech

JAGER
Pief poef paf, daar komt de jager
Pief poef paf, pief poef paf
Pief poef paf daar komt de jager
Pief poef paf
We probeerden het ritme van het liedje mee te tikken met de stokjes en trommelde ermee op de stoel. 
DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA
Eén van de kleuters werd een wolfje. Wij deden allemaal onze ogen toe. Het wolfje mocht zich ergens verstoppen en wij moesten goed luisteren en vertellen waar het wolfje verstopt zat.
DIGITAL CAMERA

Juf Stephanie had allemaal rode spulletjes in de klas verstopt. Ze zong het liedje. We mochten snel gaan zoeken en moesten proberen terug in de kring te zitten voor dat het liedje gedaan was. We vonden heel wat rode spulletjes.
DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA

We maakten een rode tafel waar al hun rode spulletjes op konden liggen.
DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA           DIGITAL CAMERA
Na de speeltijd probeerden we alles rood te maken. Papier, water, en het licht. En dit op verschillende manieren. Julia en Julie schilderde het lampje rood. Hierdoor ontstond er rood licht. Als we het lampje dichtbij de muur hielden, werd ook die rood. Wanneer we het lampje dicht bij ons gezicht hielden, werd ons gezicht ook rood.
10752151_10205262525784458_103345384_n        10804928_10205262525704456_1080076935_n

Max en Tristan maakten het andere lampje rood door er rood transparant papier op te kleven. Yes, ook op de muur schijnt er rood licht. En ja! Ook de onderkant van de auto wordt rood. De andere vriendjes waren nieuwsgierig hoe ze dit hadden gemaakt dus legden ze het uit aan de anderen.
DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA           DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA

Ook Mehmet-Ali wees verschillende keren fier naar zijn rode T-shirt.
DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA
We probeerden ook een wit T-shirt rood te maken. We ondervonden dat dit niet zo goed lukte met wasco’s en kleurpotloodjes. Stift ging wel, maar verven ging natuurlijk het beste.
DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA       10814220_10205262531624604_874370870_n

Er werden heel wat wolven geschilderd. Gien schilderde een prachtige wolf en begon hierna ook helemaal alleen aan een Roodkapje. Ook dit was echt prachtig. De anderen wilden het ook graag zeiden dat het niet zo goed lukte. Daarom konden ze even kijken naar de stappenplannetjes. Ook Yüksel zijn wolf was echt heel erg knap!
DIGITAL CAMERA                  10799397_10205262535064690_1979900260_n       10805301_10205262538584778_843357257_n
Soms duurde het wachten aan het toilet wel eens wat langer. Anderen vonden het niet zo leuk als anderen niet achter het gordijn bleven staan en ze niet rustig konden gaan plassen. Daarom hingen we aan het gordijn een spelletje op. Dit maakte het wachten niet zo erg. En zorgde ervoor dat ze net graag achter het gordijn bleven staan.
10799334_10205262534984688_137423055_n

Kyra is echt een superheld geworden in het puzzelen. Een echte puzzelkampioen!
DIGITAL CAMERA

Ook in de autohoek gingen we aan de slag. Juf Marleen zocht met hen alle rode auto’s. Vervolgens maakten ze garages en sorteerden de auto’s per kleur.
DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA

Juf Stephanie wou opnieuw sprookjeskoekjes maken. Maar deze waren helemaal mislukt. Ze had goed het recept gevolgd en had niets fout gedaan. De kleuters zeiden me al meteen dat ik wel iets fout gedaan moest hebben, want dit klopte niet. Ik had een doosje meegebracht met de mislukte koekjes. Uiteindelijk heb ik bekend dat mijn weegschaal stuk was en ik zo maar wat bij elkaar heb gedaan. Alessio stelde me meteen gerust dat ik de weegschaal van bij zijn thuis mocht lenen. Al snel kreeg ik heel veel aanbiedingen om weegschalen te mogen lenen.
Ik had mijn kapotte weegschaal meegenomen en ze stelde me gerust dat dit gemakkelijk gemaakt kon worden. De techniekers kwamen in hun naar boven!
DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA     DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA
We keken wat het zwaarste was. Yüksel zijn auto of de drinkbeker van Utku?

We hebben deze week maar gewerkt rond één verhaal. Het verhaal van Roodkapje zelf. Maar steeds met een andere vertelvorm. Poppenkast, schimmenspel, prenten in de juiste volgorde leggen…
Hun reacties, waren ieder verhaal opnieuw overdonderend! Ze bleven spanning hebben en gilden luid wanneer de wolf tevoorschijn kwam. Wanneer zij de wolf tevoorschijn zagen komen, maar Roodkapje niet, moesten ze erg hard lachen. Hun gezichtjes spreken boekdelen!
DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA     DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA
DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA
Ik kreeg van achter de poppenkast zelf de slappe lach van hun grappige lachjes.

Later doorheen de week hebben ze voortdurend bijna poppenkast voor elkaar zitten spelen.
DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA
DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA    DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA    DIGITAL CAMERA

Woensdag was ons pad stuk gegaan. Gelukkig hadden we 4 superhandige handjes die zelf terug een pad wouden maken. Melina en Isabeau!
DIGITAL CAMERADIGITAL CAMERA

Gelukkig was de weegschaal dankzij mijn helden gemaakt. Maar helaas vertrouwde de sprookjesboom uit de Efteling het nog niet als ik de koekjes zou maken. Daarom schreef hij in een brief dat hij wist dat Luca, Melina, Jill en Kiara zo goed konden koken in de poppenhoek. Hij vond het beter als zij me zouden helpen. Kiara woog de boter in onze weegschaal af.
DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA
Ze trommelden het deeg helemaal plat.
DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA
Alle vriendjes mochten hun eigen koekje komen maken.
DIGITAL CAMERA           DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA
DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA

De vormpjes maken viel zo hard in de smaak, dat ik een oventje geknutseld heb. Zo konden ze hier met zoutdeeg nog mee spelen. En ja hoor, ons oventje had net zoals het echte een lampje erin. Luca was hier helemaal gek van en heeft uren koekjes zitten bakken.
DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA           DIGITAL CAMERA

Onze zelfgemaakte zandkoekjes waren heel erg lekker. Maar juf Stephanie had ook heel vreemd zand mee gebracht. Gien dacht dat het bruine suiker was. Nee, dit was geen zand om op te eten, maar kinetisch zand. Dit is zand waar allemaal zo kleine magneetjes inzitten. Zo klein, dat je ze niet kan zien.
Voor de mama’s en papa’s, nieuwsgierig hoe het in zijn werk gaat? Hier is er een filmpje over:

Het is net alsof het zand leeft!

Als ze hier dus vormpjes mee maakten, bleven deze dus gewoon zijn vorm behouden. In het begin was het vooral experimenteren. Maar Utku en Mehmet-Ali kwamen op een geweldig idee! Ze legden heel de tafel vol met allemaal bolletjes zand. Wat hebben ze hier hard aan gewerkt. En de anderen, kwam al snel kijken omdat het hen ook zo aansprak wat Utku en Mehmet-Ali gemaakt hebben.
DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA

Het pad werd nog een beetje moeilijker gemaakt. Maar Julia deed heel erg goed.
DIGITAL CAMERA

We rolden een rol groot papier uit in de kring en we konden er helemaal onze vrije gang mee gaan om er dingen op tekenen en proberen. Er waren schrijftolletjes. Dit is is niet zo gemakkelijk om te laten rond draaien maar wel een goede voorbereiding op het schrijven. Ook had ik enkele wasknijpers aan elkaar gelijmd zodat ze met meerdere stiften tegelijkertijd over het blad heen konden gaan. Jill, Kiara en Julie tekenden samen met juf Lore het pad. Ze tekenden Roodkapje en de wolf. Echt heel erg mooi!
DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA         DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA    DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA            DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA            DIGITAL CAMERA

Waauw, Julia! Wat heb je grote voeten?!
DIGITAL CAMERA

Omdat het verhaaltje zo aan sloeg bij hen, hebben we de kleuters voorgesteld dat zij zelf het toneeltje mogen spelen voor de anderen klassen. De klas van juf Christel en de klas van juf Tine. Foto’s van het echte toneel hebben we helaas niet. Wel van de repetities.

Heel veel vriendjes van de klas wouden graag meedoen met het toneeltje. Dit ging helaas niet allemaal. Dus besloten we het op een eerlijke manier te doen. We vroegen wie er allemaal graag roodkapje wou spelen. Deze stopten we in een potje en de onschuldige hand van juf Lore trok er twee uit. We vroegen wie er allemaal de wolf wou spelen en stopten deze in een potje, ook hier trok juf Lore er twee uit. Zo deden we dit ook bij de jager. Voor de oma hadden we helaas geen kandidaten.
Als Roodkapje werd getrokken: Niel en Kiara
Er waren maar twee aanbieders als wolf: Arda en Max
Als jagers werden getrokken: Yüksel en Alessio
Uiteindelijk wouden Melina en Jill dan toch wel heel erg graag grootmoeder zijn. Super meisjes!
Max besloot om toch liever geen wolf te zijn, en Gien wou graag als enige zijn plaatsje innemen.

Dus gingen we hard van start om te oefenen. Ook vrijdag hebben we nog hard geoefend. We vonden het super jammer, want Arda was ziek. Dus moesten we terug opzoek naar een nieuwe wolf. Julia wou dit ook wel graag eens proberen.
Dus gingen we aan de slag om te oefenen.
DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA        DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA    DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERADIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERADIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA     DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA                         DIGITAL CAMERADIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA       DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA    DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA    DIGITAL CAMERA      DIGITAL CAMERA

Julia kon helaas namiddag niet meer terug komen dus gingen we nog eens opzoek naar een nieuwe wolf. We hadden weer één kandidate: Emma! Ze zei dat ze soms een beetje verlegen was, maar dat ze dit wel durfde. En ze heeft het geweldig goed gedaan!
Ook Alessio wou liever niet jager zijn voor de andere klasjes en Soufiane heeft toen zijn rol overgenomen. Echt super knap gedaan. Hij kende de tekst helemaal uit zijn hoofd en speelde met heel veel energie.

Ik ben heel erg fier op hun allemaal en ze werden beloond door de anderen met een mega groot applaus van beide klasjes.

Een mooie afsluiter van deze week was de quiz. We zijn hier heel erg lang mee bezig geweest en dit omdat ze het zo enorm leuk vonden. Ze waren zo betrokken en wouden graag met hun team voor de overwinning gaan.
Juf Stephanie vroeg hun allemaal over even te gaan zitten omdat ze iemand had meegebracht.
DIGITAL CAMERA
Ze ging de gang in en ineens kwam er een andere mevrouw de klas in. Wat had ze gekke haren en een grote bril!
De vriendjes staarde even met bedenkelijke wenkbrauwen en open mond. Ze stelde haar zelf voor. Het was Chantal, Chantal van op TV. Sommige kleuters riepen meteen: “Jij bent juf Stephanie!” Maar ik vertelde hen, dat als ik de pruik op had en de bril dat ik dan Chantal van op TV was. Ze legde even uit wat ze zoal deed op TV. Het nieuws presenteren, programma’s aankondigen… Alessio riep: “Ik heb u al eens gezien op u TV!!!!” Kyra vond dat Chantal er toch maar heel raar uit zag. 
DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA
Maar vandaag was Chantal naar de klas gekomen om te kijken of de vriendjes hier ook goed konden quizzen, omdat ze dit soms ook presenteerde op Tv.
MAAR… ze mochten alleen meedoen met de quiz als ze een inkomticket hadden. Chantal deelde de tickets uit, en uiteraard was er voor iedereen eentje. Ze gingen in een lange rij aanschuiven met hun ticket voor de studio binnen te mogen.
DIGITAL CAMERA
Op hun ticket stond in welk team ze mochten gaan zitten:  
 Bij de wolfjes zaten: Isabeau, Julie, Emma, Niel, en Alessio

10748786_10205262529824559_604186464_n
In het team van de Roodkapjes zaten: Kiara, Utku, Gien, Kyra, Melina en Tristan

10754973_10205262529744557_1236830613_n
In het team van de jagers zaten: Soufiane, Max, Julia, Jill, Luca en Yüksel

10814395_10205262585105941_791081763_n

Als ze een punt gescoord hadden, mochten ze een puntje kleven op hun puntenblad.
10751562_10205262529784558_1481617015_n

De eerste rond was een tekenronde. Chantal tekende iets op het bord en zij mochten zo snel mogelijk proberen te raden wat. Als ze het wisten, mochten ze zo snel mogelijk op het belletje drukken.
DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA

De tweede ronde beeldde Chantal iets uit, de teams mochten zo snel mogelijk proberen te raden, wat het was.
DIGITAL CAMERA

De handen zaten overal klaar voor zo snel mogelijk op de knoppen te drukken.
DIGITAL CAMERA          DIGITAL CAMERA

De volgende ronde was een ronde met allemaal weet-vraagjes over het verhaal. Hierbij konden alle teams een punt verdienen. Ze moesten dus niet zo snel mogelijk op het belletje drukken, maar goed overleggen in de groep. Dat deden ze echt heel erg knap. Wat een teamwerk!

DIGITAL CAMERA
De laatste ronde was een doe-ronde. Ze moesten proberen in de buik van de wolf 3 dikke stenen te tekenen en 3 kleintjes, zo hard mogelijk proberen te brullen als een wolf, het liedje verder af zingen en aanvullen.             DIGITAL CAMERA

Je voelde de warmte en verbondenheid als alle drie de teams een punt scoorde. De hele klas was dan samen blij en dit zorgde bij mij voor een hele warme sfeer en vond ik het mooiste moment van de week.

DIGITAL CAMERA
Ze wonnen alle met alle drie maar 1 puntje verschil.
De eerste waren de wolfjes, dikke proficiat!
De tweede waren de roodkapjes, ook een dikke proficiat!
En de derde waren de jagers, ook een hele dikke proficiat!

Chantal zag dat ze hier nogal konden quizzen en besloot dit tegen de grote baas op de TV te gaan vertellen. Ze vertrok weer en juf Stephanie kwam weer in de klas.
Toen we bijna naar huis gingen hadden ze de pruik en de bril in mijn tas zien liggen en vroegen of ze ermee mochten spelen. Ze wouden allemaal dolgraag Chantal zijn en speelden haar dan ook heel erg grappig na. We hoorden dan de anderen door de klas roepen: “Maar Chantal…” Zotte Emma!
DIGITAL CAMERA
Ze vroegen of Chantal nog wel eens een keertje op bezoek zou komen en ik weet zeker dat ze dat gaat willen!

Ik vond het een superfijne week, en baal er al heel erg van dat ik nu komende week niet elke dag in de klas ga zijn.
Dank jullie wel lieve vriendjes, mama’s en papa’s en Juf Marleen en juf Lore.

Lieve groetjes
Juf Stephanie

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: